همشهری آنلاین: معاون آماده‌سازی و امور شرکت‌های سازمان خصوصی‌سازی از عرضه سهام ذوب‌ آهن در آذرماه خبر داد.

اسماعیل غلامی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با واگذاری سهام شرکت ذوب‌آهن در بورس اوراق بهادار تهران  گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد از سهام سنگ‌آهن مرکزی واگذار شده، ‌امکان ادغام این شرکت با ذوب‌آهن وجود ندارد و احتمالا" ذوب‌آهن بدون سنگ‌آهن مرکزی در بورس حضور خواهد داشت؛ اما رایزنی‌ها برای تعیین تکلیف ۳۰ درصد باقی مانده ادامه دارد.

به گفته غلامی واگذاری ۷۰ درصد از سهام سنگ‌آهن مرکزی در سال گذشته صورت گرفته بود اما به هنگام مطرح شدن پیشنهاد واگذاری این شرکت به ذوب‌آهن کسی از این واگذاری صورت گرفته حرفی به میان نیاورد.

وی درباره زمان عرضه سهام و کشف قیمت این شرکت مشمول اصل ۴۴ گفت: تمام مراحل مربوط به آماده‌سازی این شرکت انجام شده و در صورت مشخص شدن تکلیف زمین مازاد این شرکت و همچنین برگزاری مراسم بازدید و جلسه معارفه برای سرمایه‌گذاران و کارگزاران، سهام این شرکت در بورس عرضه می‌شود که در این رابطه با شرکت بورس باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.[مفاهیم: کارگزار بورس]

غلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد این اقدام در آذر ماه صورت گیرد.

بهرام سبحانی - مدیر عامل شرکت ذوب آهن - نیز در این‌باره توضیحاتی ارائه داد و گفت: درصورت واگذاری ۳۰ درصد از سهام سنگ آهن، نیازهای اصلی ذوب‌آهن به طور مستقیم برآروده نخواهد شد.

وی به آمادگی کامل برای عرضه سهام ذوب‌آهن در بورس اشاره کرد و اظهار داشت: زمان و شرایط عرضه سهام به تصمیم سازمان خصوصی‌سازی و شرکت بورس مربوط است.

کد خبر 65861

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز